maandag 24 augustus 2015

Schoolbord schraag

Onlangs kreeg ik van mijn ouders een schoolbord wat wij vroeger in onze speelkamer hadden hangen. Altijd mooi om oud speelgoed nog een generatie te gebruiken. Helaas hebben wij nergens meer een geschikte muur over om dit schoolbord op te hangen. Dus besloot ik om een schoolbord-schraag te maken. Met behulp van een paar oude palletplanken, een kettinkje en een paar scharniertjes van de Action is dit het resultaat:



Het voordeel is dat we dit bord ook buiten kunnen zetten. Onze zoon houdt heel erg van tekenen, en soms minder van buiten spelen. Dit is dus een prima manier om hem toch buiten te krijgen. Aan de achterkant heb ik een lege plank gemaakt, zodat er ook op papier getekend kan worden. Papier kan achter een latje met twee vleugelmoeren worden vastgezet:


Ik moet toegeven dat ik deze keer niet zo origineel ben, want ik heb het ontwerp afgekeken uit het boek "houten speelgoed zelf maken - Roger Horwood" dat ik uit de lokale ruilbibliotheek heb gevist.

Zie ook

2 opmerkingen:

  1. Is het bord nog in hoogte verstelbaar, want dat kan als ouder ook handig zijn voor het doornemen van wat rekenwerk?

    Bij geld = tijd = 1 + 1 = 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je slim gedaan zeg. Het ziet er heel echt uit. En het resultaat is prachtig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen