maandag 26 oktober 2015

Wat een likje verf al kan doen, deel I

Vorige week vertelde ik over het feit dat we onze keuken en kamer veel te lang verwaarloosd hebben, dus is het tijd voor een lichte opknapbeurt. Dit weekend hebben we de keuken afgerond.

Wat is er zoal gebeurd?
Voor de lamp die het gat in het plafond niet goed afsloot, heb ik een extra plankje gemaakt. Dit is meegeschilderd met de rest van het plafond:















De deurpost van tussen de keuken en de kamer hebben geen scharnieren meer. Ik heb de gaten opgevuld met stukjes hout en plamuur, en daarna alles opnieuw geschilderd. Ook heb ik de verwarmingsleidingen geschilderd, zodat ze niet meer zo opvallen:
























Ook hadden de verwarmingsbuizen geen rozetten. Met een paar euro aan rozetten zien de leidingen er ineens veel mooier uit:














Tijdens het schoonmaken van het plafond kwam ik erachter dat de schrootjes vol zitten met gaatjes waar ongedierte in kan wonen. Dus heb ik al die gaatjes dichtgestopt:













Ten slotte hebben we bijna de helft (!!) van het keukengerei verhuisd naar de kelder, garage en de kringloopwinkel. De witte kast in de keuken nu dus een stuk leger, is opnieuw gewit, en ik heb er een paar haakjes aangedaan, want wij konden nooit onze handdoeken kwijt. Dit is het eindresultaat:


zie ook:
pimp my woonkamer
deel twee: de woonkamer

3 opmerkingen:

  1. Goed bezig. Zo zie je maar dat een likje verf wonderen kan doen. Ik ben bezig met de trap schilderen. Het verfwerk was op veel plekken beschadigd. Ziet er meteen zo armoedig uit. Dus hoppa schuren en schilderen. Zelfs van de grondverf knapt het al op. Succes met de woonkamer.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi uit zeg! Lekker fris en keurig verzorgd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Mag ik een vraag stellen? Ik volg dit blog sinds kort. Wij hebben wat hypotheek perikelen. Zou u mijn blogje van vandaag willen lezen en er commentaar op geven? Gaat over de bankspaarhypotheek en vet. omzetten.
    Vast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen