dinsdag 23 februari 2016

Poort

Vrienden van mij hebben het niet zo breed, en zijn ook niet zo handig. Dus toen één van hen jarig was, besloot ik iets nuttigs te maken en te geven. Ze hebben namelijk een gans, en ze wilde niet dat die zomaar de straat op kan lopen. Dus heb ik van afvalhout een poort gemaakt:
De ironie wil dat ik een groot deel van dit hout van hen heb gekregen. Aangezien ik het hout dus al had, heb ik alleen maar wat verf en twee scharnieren moeten kopen, dus ik was met E 14,- klaar. Ik ben vooral tevreden over het ingenieuze slot:
Op deze manier ik de poort naar twee kanten geblokkeerd, maar heeft de weipaal alle vrijheid om wat de kunnen bewegen.

Het was een grote verrassing voor ze, en ze zijn er zeer blij mee!

zie ook:
andere doe het zelf projecten

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi cadeau! Daar zitten heel wat uren in. Onbetaalbaar dus voor de gene die het krijgt.
    Met iets eigengemaakts laat je zien dat je veel voor die gene over hebt. Tijd is hier geld. En hoemeer tijd je ergens instopt hoemeer jelaat zien wat je die gene gunt.ik kan me voorstellen dat dit cadeau met grote vreugde is ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er stevig uit, het lijkt overigens net of die gans op het hek zit. Gakgakgak.
    Heb je ook nog een meeloop wiel onder het hek gemaakt, ik kan dat zo niet zien, want uit ervaring weet ik dat na verloop van tijd het hek over de grond gaat schuren.

    Zou eigenlijk iedereen eens bij een ander moeten doen; onze buurman herstelt vaak onze kapotte elektrische apparaten, uit gewoonte zetten wij hun vuilniscontainers weer terug achter het huis.

    Goeie actie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! Er zit inderdaad een meeloop wiel onder, dat verbluffend goed rijdt op die hobbelige stoep. Dat wieltje had ik ook nog ergens liggen

      Verwijderen
  3. Wat een origineel en leuk cadeau. Ik denk dat het geven net zo leuk is als het krijgen hiervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi poortje, maar hoe gaat deze open door te trekken of te duwen?
    Ik had er in het midden nog een scharniertje bij geplaatst, het is een beste lengte. Kijk ook maar eens naar openslaande buitendeuren daar zitten meestal 3 scharnieren aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij gaat naar buiten open, dus trekken. Een derde scharnier is bij een deur handig tegen doorbuigen. Deze boort zal in vertikale richting niet doorbuigen, dus is een derde scharnier overbodig.

      Verwijderen
  6. Netjes hoor. Je zou zo niet zeggen dat het hergebruikt spul is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zeg. Wat een leuk project om te doen. Ik wil zelf ook meer van dat soort dingen oppakken. Maar mijn ongeduld verpest vaak het resultaat en de pret :'). Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nu een mooi cadeau!!! ipv van al die rommelspullen die je krijgt met verjaardagen of andere cadeautjes dagen.
    Zo geef ik ook alleen maar dingen die te gebruiken zijn of ik ga een keer lekker voor de mensen koken of geef een cadeaubon van een levensmiddelen winkel.

    BeantwoordenVerwijderen