maandag 7 maart 2016

10% hypotheek afgelost!

Bij onze laatste bijstorting dacht ik deze mijlpaal al gehaald te hebben, maar deze maand is het echt zover: we hebben de 10% aangetikt! Er is dus nog maar 90% van onze oorspronkelijke hypotheek over. Grafisch gezien ziet het er nu zo uit:
10% in zes jaar tijd is nog niet echt om over naar huis te schrijven, maar als je bedenkt dat we pas 3 jaar bezig zijn met aflossen en bijstorten, dan gaat het eigenlijk best goed. Met het tempo van de afgelopen jaren moet het met gemak lukken om de boel voor het einde van de looptijd af te lossen
Een ander mooie bijkomstigheid lag afgelopen zaterdag op de mat: onze WOZ blijft gelijk (de blauwe lijn in de bovenste grafiek). Dus voor het eerst hebben we een jaar lang afgelost waarbij ons huis ook daadwerkelijk minder onder water is gaan staan. Dit betekent dat ons zinkend schip eindelijk gerepareerd is, en dat ons eigen vermogen eindelijk ook zal gaan stijgen.

zie ook:
het verloop van onze hypotheek

10 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd, toch een mooie mijlpaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het zinkend schip gerepareerd of zit het gat inmiddels boven de waterlijn? ;-)

    Lekker gevoel is dat als je huis boven water staat en je langzaam aan je netto waarde kan bouwen! Keep on going!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gat lijkt voorlopig gedicht, maar ons schip ligt nog wel gevaarlijk diep in het water. Zolang de gemeente er geen nieuw gat in slaat, zijn we veilig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte, de sneeuwbal rolt lekker door!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd. De eerste 10% zijn ook de moeilijkste procenten, dus vanaf nu wordt het alleen maar makkelijker :-)

    En leuke plaatjes. Daar moet ik me ook maar eens op gaan storten. Geeft wel een goed beeld van je hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dankje! Veel mensen kiezen voor een veld met vakjes die ze één voor één een andere kleur maken, maar ik wil graag het verloop door de tijd zien. Ik stapel de hypotheekdelen op elkaar, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen liever aparte grafieken zien. Ieder zijn meug.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd. Leuke berichten zo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 10% is 10%, wij net 11% op het totaal. Ik weet niet wat je hypotheekschuld is wat nog openstaat, bij ons nog fors.

    BeantwoordenVerwijderen