maandag 5 september 2016

Oeps: saving rate maakt een duikeling!

Zo denk je dat je funancieel alles onder controle hebt, en opeens valt al het geld tussen onze vingers door, zodat de saving rate van afgelopen maand -38% procent was...
Wat zijn de oorzaken?

  • We zijn op vakantie geweest in Italie
  • Onze auto had een nieuwe koppeling nodig.
  • Ik heb ongeveer 600,- betaald aan herstelwerkzaamheden na de hagelschade. De verzekering heeft al toegezegd dat dit vergoed gaat worden (in totaal 900,-, omdat ik mijn uurloon ook vergoed krijg), maar het staat nog niet op onze rekening. 
  • We hebben afgelopen week een tuinfeest gehouden. De drank enzo is al betaald, maar het geld dat we als kado hebben mogen ontvangen hebben we als cash. Ik tel alleen bankrekeningen mee in de saving rate.
  • Ons zoontje gaat vanaf dit schooljaar naar een hoogbegaafdenschool. Hiervoor heeft hij een laptop nodig.

Dus maken we ons zorgen? Nee, het zijn toevallig allemaal dingen die nu bij elkaar komen, waarschijnlijk zal deze tijdelijke financiele tegenvaller nauwelijks opvallen op de jaarlijkse saving rate.

zie ook:
financiele resultaten eerste helft 2016

7 opmerkingen:

  1. het ziet er wel spectaculair uit zo in de grafiek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel grilling so die grafiek. Omdat wij werken met een Life happend fund , de maandbijdrage is een expense, hoop ik nooit onder nul te vallen...
    Maar zoals je zegt, in de long run wellicht niet eens zichtbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat er eerst gesavingt is enz. 👍

    Leuke vakantie gehad? Ik vind 300 euro een net uurloon. Prettig dat het vergoed wordt.

    Genieten is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kreeg 15 euro per uur, ik had er 30 uur aan gewerkt, maar er ding nog 150,- eigen risico van af

      Verwijderen
  4. Als het maar een goed feest was en een leuke vakantie! Op de lange termijn valt die piek (lees dal) toch wel weg in het gemiddelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een flinke duikeling idd! Hopelijk heb je dan nu alle grote uitgaven gehad voor de komende tijd :) en, hopelijk maken het feest en de vakantie dit dal in de grafiek meer dan goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zoon naar de hoogbegaafdenschool, dan maakt de rest even geen rate meer uit.

    BeantwoordenVerwijderen