maandag 19 september 2016

Zelfgemaakte laptop-sleeve

Mijn zoontje had voor zijn hoogbegaafdenschool een laptop nodig. Om dat ding een beetje te beschermen wilde ik er een sleeve bij kopen, maar die dingen waren bijna net zo duur als de laptop zelf. Ik vond dat we afgelopen maand genoeg hadden uitgegeven, dus werd het tijd voor een alternatief.

Gelukkig herinnerde ik me dat we op zolder nog een paar yoga-matjes hadden liggen. Mijn vrouw vond het in eerste instantie een raar idee, maar wenste me veel succes. Na een uurtje knip- en naaiwerk was dit het resultaat:
Om er zeker van te zijn dat de laptop er in paste en niet zomaar uit kan vallen, heb ik eerst een proefreepje gemaakt. Hier kan je meteen zien hoe ik de stootrand heb genaaid:
Vervolgens wist ik de exacte maat, en heb ik de boel in elkaar gezet. Eerst binnenste buiten:
En daarna de boel weer teruggedraaid zodat ik de rand verder kon afmaken. En wat denk je? Nu wil mijn vrouw dat ik ook eentje ga maken voor haar tablet...

zie ook:
mijn doe-het-zelf projectjes

7 opmerkingen:

  1. mooi zeg, en wat een goed idee.. kan ik ook bestellen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje! Ons eigen afval recyclen klinkt als huisvlijt. Spullen maken om vervolgens te verkopen klinkt teveel als werk, dus daar begin ik niet aan:-)

      Verwijderen
  2. Netjes hoor, kunnen wij nog wat van leren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ik zie er inderdaad ook wel een handeltje in :-) (Al denk ik ook dat een normale baan met iets meer oplevert ook). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dochter loopt trots rond met een gehaakte versie, bekleed met een oude handdoek aan de binnenkant, plus rits. Fleurig, toereikend stootwerend en helemaal uniek. Gemaakt door oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een briljante manier om een laptop hoes te maken zeg! Heel inventief bedacht.

    Bloggelientje.

    BeantwoordenVerwijderen