vrijdag 25 november 2016

Miljoenste bezoeker!

Gisteren kwam de miljoenste bezoeker naar dit blog!
Jeuj! Mmm...tja...ik dacht dat ik euforisch zou zijn, maar toen bedacht ik me: wat zegt dit getal nu eigenlijk? De helft van dit getal bestaat waarschijnlijk uit zoekmachines en nog een heel stuk bestaat uit mensen die per ongeluk ergens op hebben geklikt.

Sinds een paar maanden had ik een bezoekers-teller op dit blog staan. Mijn beredenering was: mensen gaan het liefst naar websites die goed bezocht worden, onder het motto "als je wint, heb je vrienden". Dus had ik ook zo'n ding geplaatst. Ook keek ik regelmatig naar de statistieken of een artikel goed werd gelezen en welk onderwerp populair is. En dan elke maand hopen dat de bezoekersaantallen hoger waren dan de maand ervoor. Je kent het wel.

Maar wat wil ik er mee bereiken? Wil ik dingen schrijven die mensen graag willen lezen, of wil ik dingen schrijven die ik graag wil schrijven? Blogs over klusprojecten worden gemiddeld half zo goed gelezen als andere berichten. Zal ik die dan maar weglaten? Om maar te zwijgen van de meelwormen?
Ik denk dat het helemaal niet moeilijk is om mijn bezoekersaantallen verder te vergroten. Als ik meer over persoonlijke problemen vertel, meer suggestieve titels, meer reclame maak op social media en -last but not least- mijn kennissen wijs op dit blog.
Ik maak geen geheim van dit blog, maar ik heb het maar tegen heel weinig mensen verteld. Met dit blog kan ik toch mijn ei kwijt, en iedereen kan zelf bepalen of het gelezen wordt of niet. Ik heb helemaal geen zin om mensen continue te irriteren met berekeningen en beredeneringen.
Ik heb geen advertenties, dus ik heb de luxe om me helemaal niet te interesseren voor bezoekersaantallen!

Dus ik zeg toedeledokie tegen de bezoekersteller!

Terug naar web 1.0!
Alternatief voor adsense

16 opmerkingen:

  1. Desalniettemin proficiat! Het is en blijft een mooi getal.

    Zelf ben ik een tijdje meer-dan-gezond bezig geweest met bezoekers aantallen. Tot ik geen zin meer had. Nu doe ik gewoon waar ik zin in heb en bekijk ik de stats niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe dan ook, je verdient van mij een dikke pluim voor deze site!
    Je komt natuurlijk niet voor niets aan die aantallen en je doet in mijn ogen ook iets voor een ander met al die rekentools. Heel veel mensen profiteren daar ook van en dat zouden ze ook wel eens mogen laten blijken.
    Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, maar ik raadpleeg je rekenpagina’s maar al te graag en die meelwormen en klussen vormen voor mij een mooie tegenhanger.
    Ook heerlijk dat je geen irritante advertenties hebt, daar heb ik bij andere bloggers veel last van, met name op mijn mobiel klik ik daar ongewenst vaak op.

    Ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, je gaat toch niet ophouden over je klussen en de meelwormen? Die vind ik ook geweldig.
    Tellen je cijfers ook dezelfde bezoekers dubbel? Want sommige artikelen lees ik, en kijk ik later nog ns terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens. Mijn blog is pas net begonnen en nu is het nog helemaal leuk om te zien hoe de bezoekersaantallen stijgen, maar daar gaat het niet om. Je wilt je ei kwijt tegen mensen die dezelfde interesse hebben. En als je blog die voldoening geeft, heb jij dat doel behaald :) Gefeliciteerd met de miljoenste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik merk ook dat sommige onderwerpen minder gelezen worden dan andere. Bij mij scoren de belegginstopics slecht wat dat betreft. En ik merk ook dat ik veel naar de aantallen kijk, teller of niet. Maar ik ga geen onderwerpen kiezen omdat ze beter gelezen zouden kunnen worden.. Het is inderdaad wat je zegt: schrijven wat je wilt schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt meer aan een kleine groep met vaste mensen die je blog met plezier lezen, dan een grote groep die er slechts langs fietsen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aan wat Ineke zegt, hou ik me ook maar vast. Ik heb slechts een paar duizend bezoekers per maand en deze maand doet het slechter dan de maanden daarvoor. Op zich geef ik je helemaal gelijk, maar ik zou het makkelijker vinden om dat te zeggen als ik net zo'n riant aantal bezoekers had als jij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt dat misschien ook omdat je minder publiceert dan de maanden ervoor?
      Sowieso hebben jullie helemaal gelijk: betrokken bezoekers zijn beter dan vluchtige fietsers.

      Verwijderen
  8. Oh gaaf, 1 miljoen, ik ben er ook bijna. Mijlpaal, al zegt het net als je al schreef helemaal niets :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar, mijn doe-het-zelf onderwerpen scoren ook relatief slecht. Maar vind ik zelf wel leuk, dus blijf ik ook lekker doen. Dus, binnenkort meer over hoe een hobbykas te bouwen, zelf lampen maken en zelf kaarsen maken. Daar is mijn vrouw NU mee bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een miljoen bezoekers. Proficiat!
    Als iedereen per bezoek een eurootje had achter gelaten.....
    Had je de titel van je blog kunnen veranderen in: TIJD EN GELD
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch leuk dat je zoveel gelezen wordt toch! Het levert je inderdaad niets op, maar ik word altijd blij van het idee dat er mensen geïnteresseerd zijn in wat ik eruit gooi. En cijfers zijn cijfers, ik vind alles dat in grafiekjes weergegeven kan worden leuk om te bekijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mocht je nog aandrang voelen voor een nieuwe hit over Recyclix... Ik snap helemaal niks van die nieuwe investeringsstrategie, maar volgens mij is het bij Recyclix ook helemaal niet de bedoeling dat je het snapt.

    https://recyclix.com/news/recyclix-rocks-basel-and-reveals-future-strategy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet te bescheiden of te ingenomen worden Rentenier, maar ik ben wel benieuwd waarna de meeste aandacht uitgaat van die miljoen viewers. Zijn dat wormen, je tuin of tooltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wormen en tuin en doe het zelf worden zeer slecht bekeken. Mijn vermoeden is dat het grootste deel van het publiek vrouw is, en die interesseert dat deel minder (of chargeer ik nu te veel?). De populairste berichten zijn over tooltjes en besparingen.

      Verwijderen